همصدا با هموطن
اشرف هاشمی اشرف هاشمی

سری به سایت های وطنی زدم ٬ اگاهی چشمم را به خود جلب نمود که در مورد مظاهرات هموطنان افغان ما در چهارشنبه ۱۰ جون ۲۰۰۹ در شهر دن هاخ کشور شاهی هالند  بود .

افغانها در هر کجایی دنیا که هستند بدون مشکل نیستند از کانادا تا امریکا از اسیا تا اروپا و بلاخره در داخل کشور هم کسی به قد راست و چشمی باز ٬ گشت و گذار نمیتواند .

انانیکه برای دریافت لقمه نانی به ایران مهاجرت می کند یا توسط قاچاق چیان پاکستانی در کانتیر ها جان میدهند و یا در مرز توسط پولیس ایران جام شهادت مینوشد و اگر از همه رنج و شکنجه جان بسلامت ببرد مورد توحین و تحقیر کارفرمایان و باج گیران قرار گرفته ٬ لقمه نانی را که به هزار مشقت در میابد ناچار با دیگران تقسیم کند تا بتواند به زندگی و کار خود ادامه دهد.

انانیکه پول و سرمایه دارد میخواهند تجارت کنند بدستان شیخ های عرب (شیخ عیسی برادر شیخ محمد  ولیعهد اعمارات ابوظبی) و پولیس اعمارات چنان وحشیانه مجازات می شود که جهان بشریت را به لرزه در می اورد .

انانیکه عزم مهاجرت بسوی استرالیا را داشتند ماها را در زندان سپری نموده بعدبه زور برگشتانده در ولایت لغمان بدست طالبان سیاهکار وحشیانه به قتل میرسد .

انانیکه در پاکستان ٬ مالیزا واندونیزیا و سایر کشور ها هجرت نموده اند ٬ حکومات جنایاتی که در حق شان نموده که فریاد شان به ملکوت رسیده ولی ما بی خبریم .

انانیکه در وطن مانده اند ناتوان بوده اند و یا نه خواسته اند چون میدانستند که صدای دهل شنیدن از دور خوش است زیر بم های بم افگن های (ب ۵۲)(هرات فراه ...) در هر گوشه و کنار جام شهادت را نوشیده  ویا وسیله ستر و اخفا طالبان گردیده و یا چون مردمان جنوب قربانیان مواد مخدره شده و یا مانند شمالیان در نبرد غیر عادلانه با افات طبعی جان میکنند و جان میدهند ویا قربانی حملات انتحاری می شوند ولی همه دنیا در انجا در بلندی های کوه بابا ٬ پامیر و ... نشسته نظاره می کند و بروی ما می خندد.

مردمان مارا همه را به جان هم انداخته از یک افغان صد افغان ساخته ٬ از یک انسان صد انسان ساخته ٬ از یک اسلام صد اسلام ساخته و هم را تشنه به خون همدیگر ساخته ٬ و همه را در هر کجا بجان یکدیگر انداخته و خود نظاره گری نشسته ٬ به احماقت ما می خندند و هست وبود ما را بتاراج می برند .

ای هوطن من !

بیدار شو  ٬ هوشیار شو ٬ تفرقه و جدایی اگر امروز به نفع تواست ٬ فردا دامن گیر توهم می شود و امروز اگر یک هموطن ات نابود شد فردا  توهم نابود می شوی. نابودی هموطنت نابودی تو و وطنت هم است .

امروز در هلند می خواهند هزاران خانواده هم وطن ات را از هم بپاشند ٬ امروز می خواهند مادران را بی فرزند سازند ٬ زنان را بی شوهر و اطفال را بی پدر ...

ولی اگر دستان ما باهم گره بخورد مطمین باشید هیچ کس نمی تواند بر ما ظلم و ناروا   روا نماید٬  نه ایرانی و نه پاکستانی نه خواهند توانست دست به قتل هموطن ما زنند ٬ نه عربی بدنیا خواهد امد تا سرمایه هموطن تاجر ما راغنمیت وخودش را وحشیانه شکنجه کند نه کشور ما مرکز تولید مواد مخدره و نه دست مداخله گری خارجی  و طالبی بسوی کشور ما دراز خواهد شد .

بیاید از سیاه و سفید بگذریم بیاید از سرخ و سبز بگذریم  و بیاید از گذشته ها ی تاریخ بیاموزیم که وحدت و یکپارچکی ضامن پیروزی ٬ تفرقه و اختلاف باعث نابودی جامعه و ملت ما می گردد .

بیاید با هموطن ما که درد دارد ٬ رنج می کشد همصدا شویم و دستان نیازمندان را بفشاریم تا نیرومند شود  .

بیاید خلعت نفاق و دشمنی را از تن دور کنیم و خلعت پاک وحدت و دوستی را برتن نمایم هر کجایی که هموطن ماست با او همصدا شویم و هرکی در مشکل است با او یار باشیم و نگذاریم  که دیگران در میان ما تفرقه اندازد و حکومت کنند .

وکی در هر کجایی که است از امروز میتواند بنام انسا ن و انسانیت به بنام انکه انسان را افریده  کارش را اغاز و انانیکه در هلند است بدور انجمن افغانها در ان کشور حلقه زده و همدست و همصدا با هموطنان عزیر در یک صف در مظاهرات اشتراک و صدا تفرقه اندازان را در گلو خفه سازند  والسلام 


June 5th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي